Odvážny biznis plán: Playboy s nahými ženami končí a ešte na tom zarobí!

Playboy. To nie je len názov časopisu, to je spôsob života. Playboy, to sú státisíce žien, ktoré boli ochotné vyzliecť sa, aby aspoň na chvíľku zasvietili na stránkach tohto populárneho magazínu. Playboy, to sú tisíce tetovaní malých zajačikov na rôznych rafinovaných miestach. Playboy, to sú večierky v sexi odevoch s králičími uškami a chvostíkmi v ružovom prevedení… Playboy však nateraz mení spôsob, akým podniká.

Šéf Scot Flanders chce zmeniť tvár časopisu, aby sa mohla stať platformou pre viac produktov, prípadne vlastné oblečenie a šperky. Navyše, Playboy chce zasiahnuť aj čínsky trh, kde je pornografia oficiálne ilegálna. Všetko si už vopred otestoval na webovej stránke, ktorá od minulého roka funguje absolútne bez nahoty. Aký to však bude mať vplyv na predajnosť printovej verzie Playboy?

Od marca 2016 sa uvidí, v americkej verzii časopisu už podľa nového biznis plánu žiadne nahotinky nenájdete. Aj keď práve krásne ženské telá boli to, čo v 1953 tento kultový magazín preslávilo. Do roku 1970 mal Playboy 5 miliónov predplatiteľov, otvoril tým úplne nový trh s pornografickými časopismi. Internet však priniesol veľkú zmenu nielen v smerovaní, ale hlavne v množstve porna, ktoré sa dá pozerať a stiahnuť zadarmo.

Playboy zajačikov čakajú veľké zmeny

A photo posted by Playboy (@playboy) on

Dnes Playboy odoberá už len 800-tisíc predplatiteľov. To, čo je pre týchto ľudí atraktívne, ale nie sú nahé kráske, ale atraktívny obsah. Rozhovory s Martinom Lutherom Kingom Juniorom, Jimmym Carterom či Stevom Jobsom, aj takýto hviezdny obsah za tie roky ponúkol Playboy. Okrem klasického obsahu sa však jeho stránky naplnia aj témami o podnikaní či sexe. Koniec koncov, stiahnutie prsníkov z webstránky počas finančnej krízy v roku 2008 sa ukázalo ako výborné riešenie.

V tomto okamihu mohla spoločnosť konečne začať propagovať svoju značku bez obáv z ukazovania prstu. Flanders minulý rok skonštatoval, že „nahota je pre nás rozptýlením a vlastne naše publikum zmenšuje, akoby ho expandoval“. Dokazovali to aj čísla, priemerný vek čitateľov sa navyše znížil zo 47 na 30 rokov. Je to preto, že obsah Playboy stránky ponúkol niečo iné, ako na čom boli odchovaní, že môžu mať zadarmo.

Ako začať podnikať: S týmto biznis plánom uspejete!

Najdôležitejší bol však posun v oblasti predaja značky. Stiahnutie pornografických fotiek zároveň otvorilo magazínu nové trhy. A tak vidíme, ako sa z osobitého časopisu ponúkajúceho na to obdobie úplne nový tovar, stáva pojem a neprekonateľná značka. Playboy síce za minulý rok utrpel stratu 3 milióny dolárov, ale za svetoznámeho zajačika získava omnoho viac.

Playboy sa tak posúva bližšie k hlavnému prúdu, v Číne už výrobky pod touto značkou zarobili 1,5 miliardy dolárov, čo činí tretinu svetových tržieb. Spoločnosť však napriek tomu v rámci svojho podnikateľského plánu nechce úplne zmeniť tvár značky. Playboy bude ťažiť z oboch svetov, bude komerčne využívať hlavný myšlienkový prúd, do ktorého sa zaraďuje čím ďalej, tým úspešnejšie a zároveň bude nepriamo profitovať aj z obrazu pornografického giganta.

Pridajte sa k nám na Facebooku!

Viete o niekom komu môže byť tento článok nápomocný? Zdieľajte ho s ním.

Pridaj komentár